• Polski
  • English
  • Zajęcia dodatkowe

    Zapraszamy dzieci do udziału w różnorodnych zajęciach dodatkowych organizowanych na terenie przedszkola. Odbywają się one popołudniami, zazwyczaj po godzinie 14.30 i są dodatkowo płatne.

    Każde dziecko oraz każdy rodzic może uczestniczyć w lekcji próbnej, aby zdecydować o zapisaniu dziecka na konkretne zajęcia.

    W roku przedszkolnym 2019/2020 proponujemy:

    • gimnastykę artystyczną
    • karate
    • mini tenis
    • spotkanie ze sztuką
    • naukę gry na keyboardzie (zajęcia indywidualne)
    • logopedię (zajęcia indywidualne)
    • język - ustalany na spotkaniach z rodzicami
    • zajęcia teatralne
    • zajęcia taneczne
    • bricks4kids - budowanie z klocków Lego
    • zajęcia z panią psycholog - "Emotikon"

     

    Zajęcia dodatkowe prowadzą:

    Gimnastyka artystyczna

    Julia Sekuła new

    Julia Sekuła

    • absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie
    • laureatka medalu im. Gilewicza za osiągnięcia i wyniki w nauce
    • trener gimnastyki artystycznej, w swojej karierze zawodniczej nie raz stawała na najwyższym podium zdobywając tytuł Mistrzyni Polski w układach zespołowych
    • współzałożycielka SportyFlower - spółki działającej w strefie organizacji sportu i rekreacji dla dzieci

    "Praca z dziećmi dodaje mi życiowej energii! W Kids' Academy podczas zajęć z gimnastyki artystycznej wprowadzam dziewczęta w zaczarowany świat najpiękniejszego sportu, pełnego estetyki, delikatności ale i dynamiki oraz ekspresji ruchu."

    Karate

    m_nurkiewicz

    Marianna Sulima-Nurkiewicz

    • absolwenta Wyższej Szkoły Kultury Fizycznej i Turystyki w Warszawie na Wydziale Wychowania Fizycznego
    • instruktor Karate Kyokushin, które trenuje ponad 15 lat
    • posiadaczka 1 stopnia kyu
    • od 2004 roku pracuje jako nauczyciel wychowania fizycznego w szkole podstawowej

    Moje motto, które towarzyszy mi w moim sportowym życiu:

    "Będziemy dążyć do opanowania sztuki karate, aby kiedyś nasze ciało i zmysły stały się doskonałe". fragment Przysięgi Dojo

    Zajęcia z panią psycholog - "Emotikon"

    Marta Chmielewska

    Marta Chmielewska

    Zajęcia Emotikon są prowadzone w duchu zasad "Porozumienia bez Przemocy" - Nonviolent Communication Marshalla Rosenberga.

    Sposób komunikacji jakiego uczę na warsztatach jest oparty na szacunku do innych osób, przy równoczesnym realizowaniu potrzeby wyrażania własnych uczuć oraz preferencji.

    Sformułowania "Przez Ciebie...", "Bo Ty..." zastąpimy efektywnym komunikatami "Ja" - np. "Ja czuję się smutny, gdy mi dokuczasz. Proszę, nie rób tego więcej".

    Warsztaty Emotikony są również prowadzone w oparciu o Trening Umiejętności Społecznych dr. Goldsteina. Trening TUS zapewnia najbardziej efektywną z wszelkich dotąd wprowadzonych, metodę nauczania nowych umiejętności społecznych. Zakłada on, iż poprzez omawianie, a następnie ćwiczenie danej umiejętności w małej grupie warsztatowej nauczymy się jak szybko, skutecznie i bezpiecznie zachowywać się w różnych sytuacjach np. w przypadku doświadczanie lub bycia świadkiem agresji rówieśniczej.

    Jakie tematy poruszamy?

    Na zajęciach w bezpiecznej atmosferze poprzez psychodramę, zabawę, prace plastyczne i wyobrażenie oraz rozmowę, poruszy tematy związane z:

    • Rozwiązywaniem konfliktów
    • Radzeniem sobie z uczuciami
    • Radzeniem sobie ze stresem
    • Budowaniem własnej tożsamości oraz systemu wartości
    • Reagowaniem na sytuacje związane z agresją oraz rozpoznawaniem sytuacji przemocowych
    • Budowaniem umiejętności alternatywnych wobec agresji
    • Stosowaniem efektywnej komunikacji opartej na rozpoznawaniu i komunikowaniu swoich potrzeb

    Nauka gry na Keyboardzie

    Dominika Pietras - small

    Dominika Pietras

    Gra na instrumencie ma pozytywny wpływ na rozwój dziecka. Stymuluje rozwój psychofizyczny, usprawnia koordynacje manualną, kształtuje wrażliwość estetyczną, a przede wszystkim umuzykalnia. W jednakowym stopniu stymuluje rozwój prawej i lewej półkuli mózgu.

    Poprawia zdolności zapamiętywania, koncentracji uwagi, kreatywność. Umożliwia ekspresje artystyczną (free jazz zazwyczaj podczas improwizacji).

    W początkowej fazie nauki przedszkolaków korzystam z "metody beznutowej", "słuchowej" inaczej, która skupia się na "otwieraniu uszu", czyli uwrażliwianie ucznia na dźwięk, a także "uruchamianie palców", czyli nauczanie podstaw sprawności ruchowej, która pozwali dziecku grać dźwiękiem zamierzonym, zamiast przypadkowego.

    Koncentrujemy uwagę wyłącznie na problemach ruchowo-słuchowych - oczy muszą kontrolować palce, a uszy dźwięk, czyli efekt tego co zrobiły palce.

    Podczas zajęć dzieci w konwencji zabawy zapoznają się z budową instrumentu, poznają rejestry niski, wysoki.

    Na zajęciach wprowadzana jest krótka piosenka, którą dzieci próbują zagrać i zaśpiewać metoda beznutową, dzięki czemu kształtują pamięć muzyczną. 1/3 zajęć przeznaczamy na naukę znaków graficznego zapisu muzyki.

    Spotkanie ze sztuką

    IMG_8249

    Patrycja Kowalewska

    "Twórczość jest motorem działań każdego człowieka. Sztuka w edukacji dzieci spełnia wiele ważnych funkcji.

    Tematem moich zajęć będzie spotkanie - triada:

    • nauczyciela - przewodnika
    • dziecka - wrażliwego twórcy
    • świata - rzeczy, ludzi i ich emocji.

    Bardzo ważne dla mnie jest, by dziedziny sztuki i nauki przeplatały się ze sobą. Dzięki temu dzieci wzrastają w poczuciu harmonii, współistnienia i współzależności człowieka, nauki i sztuki. Wychowanie plastyczne pobudza dzieci do wyrażania własnych myśli i przeżyć oraz wyzwalania napięć. Sztuce dzieci powierzają swoje tajemnice.

    Dziecko tworząc zdobywa bogatą wiedzę na temat własnej osoby i innych. Staram się, by każde dziecko czuło, iż jego wysiłek twórczy jest doceniany a jego dzieło wzbudza podziw i radość u innych.

    Zajęcia, które prowadzę maja motto: Każdy z nas ma w sobie piękno. Tylko trzeba je uwolnić. Każdy z nas obdarowany został szczególnym talentem. Tylko należy go pielęgnować. Aby rozwijać się trzeba tworzyć, aby tworzyć trzeba umieć kochać siebie i innych."

    Mini tenis

    logo2

    Kids Sport

    "Celem nie jest wychowanie mistrza. Celem jest wychowanie ludzi kochających sport i aktywne spędzanie czasu".

    To co dodatkowo wyróżnia nasze podejście, to przede wszystkim skupienie się na takim doborze rodzaju zajęć i sposobie ich prowadzenia, by można je prowadzić bezpośrednio w placówce. Bez kłopotliwych i czasochłonnych dojazdów na obiekty sportowe. Na zajęciach trenerzy stwarzają atmosferę zabawy, zachowując przy tym zdrowe zasady sportowej rywalizacji.

    Bricks4Kidz

    bricks4kidz

    To zajęcia, na których uczymy się, budujemy i bawimy się z Lego. Zajęcia zaprojektowane są tak aby wprowadzić dzieci w podstawy nauk ścisłych, inżynierii, architektury i matematyki. Pedagodzy z kilkuletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi podczas zajęć uczą zaangażowania dzieci w wykonywany projekt, rozwijają ciekawość świata i kreatywność.

    Uczniowie uczą się skupienia, gdyż każdy z projektów posiada kontekst, gdyż na naszych zajęciach model poprzedzony jest prezentacją i wprowadzaniem w treść aktualnych zadań. Zajęcia praktyczne angażują wszystkie zmysły, rozwijają zdolności manualne i motoryczne.

    Uczą uwagi, gdyż uczniowie muszą postępować krok po kroku według instrukcji. Tworzenie modeli pobudza wyobraźnię, gdy dziecko dąży do osiągnięcia efektu, jednocześnie poznaje proces działania mechanizmu, który tworzy. Jest to szczególnie ważne dla rozwoju myślenia abstrakcyjnego i technicznego.

    Taniec

    Oskar Żołądkiewicz - small

    Oskar Żołądkiewicz

    Taniec uprawiam od ponad 10 lat. Posiadam najwyższą klasę taneczną "S" w stylach standard i latin. Posiadam tytuł licencjata o specjalności Animacja Kultury, zdobyty na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Zielonogórskiego.

    Wykształcenie w tym kierunku pozwala mi na prowadzenie zajęć z dziećmi i młodzieżą w sposób atrakcyjny, nietuzinkowy, ciekawy i wesoły. U mnie na zajęciach tanecznych nikt nie ma prawa się nudzić!

    Zajęcia teatralne / aktorskie

    11

    Ewa Andruszkiewicz

    Zajęcia mają charakter arteterapii. Celem zajęć jest rozwinięcie wyobraźni dziecka, ośmielenie dziecka nieśmiałego, wzmocnienie koncentracji i skupienia,wzmocnienie świadomości ciała, praca nad głosem, wyostrzenie refleksu, pobudzenie wrażliwości i empatii, uczenie precyzji i cierpliwości,kreacja, praca nad emocjami, zabawa bez zabawek.