• Polski
  • English
  • Wyżywienie

    Nasze przedszkole dwujęzyczne Wilanów wyposażone jest w kuchnię, w której wykwalifikowane kucharki przygotowują posiłki. Dbamy o to, aby jedzenie było lekkostrawne, a dieta dzieci – zdrowa i urozmaicona. Kuchnia bazuje na świeżych produktach. Kupowane wędliny nie zawierają konserwantów. Posiłki rybne przygotowywane są z ryb, a nie półproduktów. Pierogi, kluski, placki, ciasta i naleśniki robione są własnoręcznie przez doświadczony personel kuchenny.

    Dzieci spożywają wszystkie posiłki w jadalni. Często mają możliwość podjęcia samodzielnej decyzji odnośnie tego, co wybiorą do jedzenia spośród pozycji dostępnych w menu. Dbamy o to, aby nasi podopieczni zjadali pełne porcje, ale nie zmuszamy ich do tego.

    Wszystkie podawane soki to produkty niskosłodzone. Dzieci mają stały dostęp do wody źródlanej, przez co kształtują zdrowe nawyki. Istnieje możliwość dostosowania diety do specjalnych potrzeb dziecka.

    Rozkład posiłków – przedszkole dwujęzyczne Warszawa:

    • 8:30 - śniadanie
    • 10:00 - przekąska owocowo-warzywna
    • 13:00 - dwudaniowy obiad
    • 15:00 - pierwszy podwieczorek
    • 17:00 - drugi podwieczorek

     

    Dorota Kapczyńska - Szef kuchni w Kids Academy

    Żywienie dziecka w okresie przedszkolnym i szkolnym to wielka odpowiedzialność. Prawidłowe odżywianie w dużej mierze decyduje o tym, jak szybko dziecko będzie chłonęło wiedzę i jak będzie rozwijało się w dalszych latach. Dlatego przywiązujemy dużą uwagę do żywienia dzieci w przedszkolu. Prowadzimy kuchnię, w której przygotowujemy wszystkie potrawy od podstaw. Dbamy o to, aby cały jadłospis oparty był o normy żywieniowe i przyjęte standardy żywienia dzieci w wieku przedszkolnym, określone przez instytut Żywności i Żywienia i akceptowane przez Wojewódzkie Stacje Sanitarno-Epidemiologiczne. Produkty kupujemy najwyższej jakości od sprawdzonych dostawców. Czujemy się odpowiedzialni za jakość zdrowotną i smakowitość posiłków w naszej szkole, dlatego wciąż poszerzamy wiedzę na temat jakości posiłków, składników pokarmowych, dotyczących norm, ale i gustów naszych dzieci.

    Przykładowe menu

    Poniedziałek

    Śniadanie:

    • płatki kukurydziane na mleku
    • szynka drobiowa, salami, ser żółty, pieczywo mieszane, pomidor, ogórek, papryka
    • herbata, kakao

    Talerz owoców:

    • jabłko, gruszka, arbuz, marchew, suszona żurawina

    Obiad:

    • grochówka z kiełbasą i majerankiem
    • dorsz smażony z sezamem, ryż, bukiet gotowanych warzyw
    • kompot

    Podwieczorek I:

    • budyń waniliowy z sosem malinowym
    • ciastka owsiane
    • zielona herbata

    Podwieczorek II:

    • pieczywo mieszane, kiełbasa lisiecka, pasztet drobiowy, serek Kiri
    • talerz warzyw
    • herbata z cytryną

    Wtorek

    Śniadanie:

    • płatki ryżowe na mleku
    • wędlina drobiowa, serek Almette, masło, bułka wrocławska, pieczywo razowe, ogórek, sałata, rzodkiewka
    • kawa zbożowa, herbata

    Talerz owoców:

    • jabłko, winogrona, banan, marchew

    Obiad:

    • zupa szpinakowa z makaronem
    • kotlety jajeczne, ziemniaki, surówka z czerwonej kapusty i jabłka
    • kompot

    Podwieczorek I:

    • jogurt naturalny z owocami, musli wielozbożowe
    • herbata owocowa

    Podwieczorek II:

    • pieczywo mieszane, ser żółty, szynka gotowana, kabanosy
    • talerz warzyw
    • herbata malinowa

    Środa

    Śniadanie:

    • owsianka na mleku
    • wędlina drobiowa, kiełbasa szynkowa, serek topiony, pomidor, ogórek kwaszony, papryka
    • kakao, herbata

    Talerz owoców:

    • jabłko, nektarynka, arbuz, marchew, suszona żurawina

    Obiad:

    • zupa jarzynowa z ziemniakami
    • makaron penne z sosem bolońskim, ogórek kwaszony
    • kompot

    Podwieczorek I:

    • wafle ryżowe, serek puszysty, powidła
    • herbata z melisą

    Podwieczorek II:

    • pieczywo mieszane, pasztet drobiowy, polędwica, serek Turek
    • talerz warzyw
    • herbatka z melisą

    Czwartek

    Śniadanie:

    • ryż na mleku
    • bułka orkiszowa, chleb żytni, masło, szynka gotowana, kiełbasa lisiecka, ser żółty, ogórek, rzodkiewka, kiełki
    • kawa zbożowa, herbata z cytryną

    Talerz owoców:

    • jabłko, brzoskwinia, śliwki, marchew

    Obiad:

    • krem z dyni z imbirem i groszkiem ptysiowym
    • sznycel z indyka, ryż, surówka z kapusty pekińskiej, marchewki i kukurydzy
    • kompot

    Podwieczorek I:

    • domowa szarlotka
    • herbata owocowa

    Podwieczorek II:

    • pieczywo mieszane, szynka drobiowa, kiełbasa krakowska, serek Kiri
    • talerz warzyw
    • herbatka malinowa

    Piątek

    Śniadanie:

    • makaron na mleku
    • pieczywo mieszane, masło, pasztet drobiowy, polędwica, pomidor, sałata, kiełki
    • kakao, herbata z cytryną

    Talerz owoców:

    • jabłko, gruszka, banan, marchew

    Obiad:

    • zupa ogórkowa z ziemniakami i koperkiem
    • kopytka z masłem i cukrem trzcinowym, surówka z marchewki i jabłka
    • kompot

    Podwieczorek I:

    • bagietka, kabanosy francuskie, serek Almette
    • herbata z cytryną

    Podwieczorek II:

    • pieczywo mieszane, szynka drobiowa, kiełbasa lisiecka, ser żółty
    • talerz warzyw
    • herbatka